Alla inlägg under november 2011

Av Jessica - 29 november 2011 15:32

Golvbrädorna framtill öppenspisen ligger nu i..

vi fick även reda på att vårat golv är blå-fura, om jag inte missminner mig. jag lovar att det är galet fint!


här kommer en bild på första golvbrädan som kom in, tyvärr fick jag lov att åka iväg och jobba men sådant är livet ibland.. :)

 

Av Jessica - 23 november 2011 17:54

 

Bildkällor:

Tapeter : Rusta

trasmatta: Rusta

fårullsmatta: Rusta

pall: Rusta 

byrå : Rusta

Bröstpanel: Google

Sackosäck: google.


Det kommer att bli en tarrsäng inne i stora rummet (det vi håller på att renovera just nu) och då hade jag velat bryta av mönstrade tapeterna med någon annan färg eller grå på väggen inne i tarrsängen.. om ni förstår hur jag menar. :)

jag vet inte riktigt hur jag vill ha det i rummet sen när det är dax för inredning, men ungefär det här hade jag kunna tänkt mig. :) ojoj så svårt det är..

Av Jessica - 23 november 2011 17:11

I tisdags var jag och hämtade isolering på XL bygg mora trä.

Rockwoll alltså för att isolera trossbotten. så nu slänger jag in en liten bildbomb :)


 

Gjutning runt öppenspisen, här ser man också öppningen i golvet, sten, sten och åter sten. jag beundrar verkligen de stackare som har släpat dit alla bumligar och jag lovar, de får bannemig ligga kvar ;P

 

Pallar upp golvbjälkar/stockarna..

 

Golvbjälkarna har skruvats dit, det har måttats och kört med laser för att få allt i våg, det var lite knivit då hela stugan är sne och vind. det testar verkligen på ens tålamod :)

Sen skruvning att trossbotten :)

 

Klart, fogskummat pappat på sidan och satt upp en regel på väggen där golvetänderna kan vila på.

 


 

Pappat, vi använder förhydringspapp/vindpapp och lägger på trossbotten för att hålla draget borta. den går att köpa billigt ca 200 spänn på Matssons järn (om du bor i mora) ;)

Sen började vi isolera med rockwollen som jag hämtade på XL bygg..

 

isolering på plats.

 

klart åt andra hållet av rummet, den bruna dörren är ytterdörren om ni blite lite förvirrade ;)


Det är vad vi har hunnit med just nu.

ihelgen blir det att lägga golvet och snacka om att det ska bli spännande!!

Av Jessica - 17 november 2011 14:31

vi har inte gått och dött om ni skulle tro det!

:)


Men vad vi har hunnit med nu då sen sist, är att vi har satt upp golvbjälkarna och mätt och sådant så nu är de i våg. vi lånade en laser som man sätter upp på väggen av Ramirent. en perfekt liten dosa, enkel och gjorde precis som den skulle.

Gjutningen av öppenspisen är klart, och det vart ok. så nu i helgen blir det att plocka mer bös som ligger på "jordgolvet" så att det inte drar åt sig fukt och börjar lukta.


in med trossbotten, lägga papp och isolera, sen ska golvet in. :) vi får se hur långt vi hinner. jag har inte lagt in så mycket bilder just nu men jag lovar jag ska göra det! :)

ha en bra kväll allihopa

Av Jessica - 10 november 2011 18:48

Jag har gått med i Byggla.se en kanon bra sida att lägga upp sina renoveringsobjekt på!

Man får tips och kan ge tips! :)

Av Jessica - 6 november 2011 16:40

Igår var vi och gjöt i stugan, byggde form och hela karusellen, vi har nu börjat invändigt i stugan. och jag har varit förra veckan och dammsugit där efter vi hade tagit bort det gamla golvet. och under så var det spån, jättemycket spån, vi slänge ut det och"golvet" som var under. så nu kan man ju säga att det är jordstampat iallafall.. haha.

men åter till gjutning. vi fick lov att gjuta runt öppenspisen för att det skulle hålla ihop liksom..


Och idag då. vi plockade bort formen, såg helt okej ut :) Och sen var vi och plockade fram lite brädor som vi ska använda till "botten-golvet" och lite reglar :)

Av Jessica - 6 november 2011 16:17

här kommer lite för och efter bilder på stugan..


 

Det enda som hänt efter vi tagit kortet är att jag har målat vindskivan vit på baksidan :)





     


Lite skillnad va? :)

Framsidan har jag inget vidare kort på. men jag ska leta lite bland bilderna och kika. isåfall kommer det senare..

sen ska det byggas en farstukvist till våren :)



detta är utsidan

Av Jessica - 6 november 2011 15:44

vi håller på och renoverar våran sommarstuga. och det har hänt en hel del..

Kommer lägga in lite bilder och skriva hur det går och hela faderuttan..


:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards